Antara dua sahabat.."Prelude 3"

Disclaimer :

Watak dalam kisah ini adalah rekaan semata-mata. Tidak ada kena mengena dengan yang hidup atau yang sudah arwah. Jika ada persamaan yang disengajakan, pihak penulis akan memaklumkan terlebih dahulu. Kisah ini juga adalah hasil nukilan penulis sendiri. Jika anda merasakan ada penciplakan berlaku, sila maklumkan penulis dan sama-samalah kita berbincang supaya tindakan yg sewajarnya dapat dilakukan untuk kepentingan kita bersama.. Akhir kata, semoga para pembaca dapat menghayati kisah-kisah hasil nukilan penulis ini dengan sebaik yang mungkin. Selamat membaca dan semoga terhibur.

SEDUTAN EPISOD SEBELUMNYA:

PRELUDE - World Cup

PRELUDE 2 - Toyota Vios

 

PRELUDE 3 - Boom!

Boom

Boom!!!!  Kaboom!! Prakk!!

Bunyi petir menyambar dengan rakusnya sebatang pokok berhampiran,

Di kala saat antara hidup dan mati itu, Iwan sempat mengelak treler durjana itu. Fuhhh lega!!! Nasib baik lah ruang di tepi jalan itu telus sebuah kereta.

Lantas, Iwan memberhentikan kereta tersebut. Tercungap-cungap dirinya menahan kepenatan pertarungan jalanan tadi. Degupan jantungnya pula masih lagi deras terasa. Dap dup dap dup.. Debaran masih lagi belum lenyap dari jantungnya.

Fariz baru sahaja sedar dari lenanya lalu terpinga-pinga untuk mendapatkan kepastian.

Fariz: Apa dah jadi jap tadi? Aku tidur mati la, tak sedar langsung..

Iwan senyap. Tak terungkap sebarang kalimah dari mulutnya. Tak termampu mulutnya untuk berkata-kata, apatah lagi untuk menjawab sebarang pertanyaan.

Lama-kelamaan, Fariz faham akan situasi tersebut. Kalau tercungap-cungap seperti itu, sudah semestinya suatu yang buruk telah berlaku. DIa rasa bersyukur sangat-sangat sebab mereka selamat dan masih mampu menghirup udara segar pada malam yang sangat ‘bertuah’ itu.

Fariz: OK..Iwan, ko bertenang dulu ya..Tarik nafas dalam-dalam, pas tu hembus..Nanti bila dah releks, kita cakap ye..

Iwan hanya mampu mengangguk kepalanya..

Setelah agak lama menunggu, akhirnya Iwan dapat menenangkan dirinya dan menghuraikan apa yang telah berlaku.

Iwan: GIla ko!! Tadi ada treler panjang la, hampir-hampir nak langgar kita, tau tak? Ko plak membuta tak sedar diri, tinggal la aku sorang-sorang..Nasib baiklah jantung aku ni sihat walafiat lagi, kalo tak mau melayang nyawa aku, dan mungkin ko punya gak..

Fariz: Astaghfirulah..Iwan, bawak-bawak mengucaplah. Syukur la kita masih selamat. Ingat-ingatlah pada Tuhan jugak..

Iwan: Astaghfirullahalazim!! Syukur Alhamdulillah. Kita masih hidup lagi. Lega rasanya.

Fariz: OK. Kita pun tak de apa-apa nih. Jom balik sekarang..

Fariz bertukar tempat dengan Iwan lantas menghidupkan enjin Toyota Vios-nya dan bergegas pulang.

 

BERSAMBUNG…

Hakcipta Terpelihara® Matt 2010

 

P/S: Apakah hala tuju cerpen ini seterusnya? Adakah akan terus suspen camni atau ….…Tunggu je la sambungannya ye.. ;)

5 loyar baik..:

sebelas said...

uik sambung lak...



:D




http://nomborsebelas.blogspot.com/

Khairi said...

Nasib baik sempat elak. Aku pernah berada dalam situasi tersebut dua tiga bulan lepas. seposen saja ngn trailer. kalau kena. mmg tinggal kenangan la blog aku hehe.

AiZ said...

fuh.. nasib baik selamat.. kalo tak.. mesti takde next episode.. ^__^ gagaga




Aiz latest entry
Blogger sekarang masak tak sedap tapi paksa orang makan?
Blogger jenis apakah kamu? PENIPU?
Original waka waka bukan shakira la

Tirana said...

Kalau tak sempat elak, habislah cerita ni di situ..hehehe.. Sambung lagi Matt.

Matt said...

encik sebelas..memangla kena sambung2..nak berdebuk sekaligus, larat ke kamu nak baca haha..

kery, ye ke? nasib la mung selamat, tak sangka citer aku ni ade kaitan dgn yang hidup heheh..

aiz, kalo hero x de maka habislah citer..

kak, mat akan sambung lagi dan lagi dan lagi..hehe :)

Reviewed by :

Photobucket
Related Posts with Thumbnails

I'm a translator!

About Me

My photo
a lonely 'cat' on a mystical adventure... wanna join me? add my YM: tidus_x81

Make urself comfortable, okay (^_^)


ShoutMix chat widget

My Mailbox..

Tetamu Aktif (^_^)

My Fanclub (^_^)

IPv4 Statistics

Blog-GempaQ