Harga Naik Datang Lagi!!

Apabila harga minyak naik, maka harga yang lain-lain akan turut naiklah!!

harga-naik

Skip all the craps..you can read them HERE:

Berita Harian Online

AHFAT Raja Copy Paste

 

Berikut adalah harga baru:

  • Petrol RON 95 - RM1.85 seliter.
  • Petrol RON 97 - Harga terapung (tanpa subsidi & ikut harga pasaran)
  • Diesel - RM1.75 seliter.
  • Gula - RM1.90  sekilogram
  • Gas LPG - RM1.85 sekilogram

Berikut adalah harga baru gas:

  • Tong 14KG - dari RM24.50 kepada RM25.90 (naik RM1.40)
  • Tong 12KG - dari RM21.00 kepada RM22.20 (naik RM1.20)
  • Tong 10KG - dari RM17.50 kepada RM18.50 (naik RM1.00)

*Dipetik dari Berita Harian Online & AHFAT Raja Copy Paste

 

Harga makin naik ni, so pandai-pandailah korang budget ya..nak buat macam mana..haih (-_-). Patutla rasa cam nak cakap pasal budget semalam, rupanya harga nak naik… :P

 

P/S: Bayangkan perbelanjaan kita untuk Hari Raya tahun ni (o_o)…

7 loyar baik..:

hans said...

haih
makin mahal la kan harga barang2 pasnih

p/s : Review Film : Mantra Filem Seram Paling Terbaik Keluaran Metrowealth?

Anne Boleyn said...

ini lah namanya 'rakyat didahulukan.."

cehh..*perli2.. :p

p/s: jom lah tengok pengalaman hana masa nuffnang sharring session kat sini :

http://hanalovenest.blogspot.com/2010/07/nuffnang-sharring-session-pak-li.html

Tirana said...

Harga minyak naik, harga gas naik..tak lama lagi harga barang tentu naik.. Bila harga barang terutamanya barang makanan naik, bolehla kita ikat perut..sekurang-kurangnya senang sikit untuk kuruskan badan...hehehe

nabilah_2908 said...

marilah kita mengucapkan ribuan terima kasih kepada kerajaan malaysia di atas kenaikkan harga ini...huhu...

jom ke APA KATA HATI pulak,
PERKARA-PERKARA YANG MENGUNDANG KEPAPAAN - PART 2

Alyssa Villamor said...

wahh makin naik lagi la level tekanan darah tinggi ayah kte :p

bukan shj mereka yang bwk kereta/moto je yg akan rasa kesan nya, student2 pun akan terkena tempias kenaikan harga ni..

da la tak dpt duit pinjaman lagi =(

Matt said...

@hans,nmpknya gitu lah :(

@anne, mmg tul rakyat didahulukan..untuk kesihatan kononnya huhu~

@kak tirana, tak de hal nyer nk ikat perut, leh je pose, lagipun bln pose dah dkat :)

@nabilah, sama-sama..ceh cam la aku ni kerajaan haha~

@lyssa, mane2 ayah pon naik darah camni, kalo mat jadi ayah pun gitu gak jadinya haha~ so pandai2 la budget ye lyssa :)

yastro said...

Hmmmm...yas kene overtime lebih la mcm nih Matt...penat tul la nak kejo sara hidup dgn keadaan skg...he3!!!

Reviewed by :

Photobucket
Related Posts with Thumbnails

I'm a translator!

About Me

My photo
a lonely 'cat' on a mystical adventure... wanna join me? add my YM: tidus_x81

Make urself comfortable, okay (^_^)


ShoutMix chat widget

My Mailbox..

Tetamu Aktif (^_^)

My Fanclub (^_^)

IPv4 Statistics

Blog-GempaQ