Jepun dan bola ajaibnya

japanwin

Hi semua, korang ada tengok tak match semalam? Japan vs Denmark. Menakjubkan betul..best tengok. Jepun Dengan semangat baru blues, diorang main sungguh-sungguh bagai nak rak. Denmark pon apa kurangnya dengan sekali-sekala cubaan yang mencemaskan.

Aku kagum betul la dengan free kick Keisuke Honda dan Yasuhito Endo. Memang lawa gile dan menakjubkan. Sorensen yang agak hebat tu pun tewas dengan diorang.

Sama-samalah kita saksikan kehebatan mereka..

 

Cuba tengok video di atas,, keeper Jepun Seigo Narazaki berjaya menepis sepakan penalti Tommason. Cayalah..Bukan senang nak save penalti. Tapi akhirnya mamat denmark tu berjaya sumbat gak..isk!!

Gol ketiga jepun juga tak kurang hebatnya, hasil hantaran cantik Keisuke Honda yang mengelirukan, dan Shinji Okazaki dengan penyudahnya yang bersahaja.

Ada lagi satu free kick jepun, lawa jugak, tapi agak malang sebab Sorensen dah terlucut tapi kena palang plak..aiseh!!

OK, walaupun aku sokong Argentina tapi match semalam membuatkan aku nak sokong Jepun jugak sebagai team kedua aku! Mentang-mentangla Jepun nyer jersi color biru, biru kan color feberet aku hahaha..

Ikke-ikke Nippon!! Gambatte kudasai ne!! You are the pride of Asia!!

 

P/S: Terasa seperti menonton anime Ganbarre Kickers plak smalam.hehe..

2 loyar baik..:

bofoyengfeng said...

superb! go japan..for asia!

HaiDa HiDa said...

salam matt..
bestnya leh tgk world cup live.. saya mmg minat bola ni tpi xder peluang nk tgk sbb xder tv.. blh tgk result jer lah.. apa2 pn tahniah tuk wakil asia jepun dan korea selatan.. tahniah gak tuk pasukan pilihan saya, sepanyol.. hehehe..

Reviewed by :

Photobucket
Related Posts with Thumbnails

I'm a translator!

About Me

My photo
a lonely 'cat' on a mystical adventure... wanna join me? add my YM: tidus_x81

Make urself comfortable, okay (^_^)


ShoutMix chat widget

My Mailbox..

Tetamu Aktif (^_^)

My Fanclub (^_^)

IPv4 Statistics

Blog-GempaQ