Walimatul Urus

Wah!! Musim cuti sekolah ni..jemputan majlis kahwin semakin menjadi-jadi di sana-sini situ sini..Memang la kena target buat cuti sekolah ni..baru la ramai yang dapat datang dan memeriahkan majlis raja sehari ni. Kalau buat hari biasa, mestila diorang sibuk dengan kerja masing-masing, camne la nak datang.

Sebut pasal kahwin ni, macam-macam persediaan yang perlu dibuat. Apa taknya, majlis ni biasanya hanya sekali seumur hidup. So, kena la pastikan majlis tu amat bermakna dan dapat menjadi kenangan manis buat kita semua.  Kepada member-memberku yang dah kahwin, selamat menempuh alam perkahwinan. Semoga bahagia selalu O.K ;)

Dah lama aku hidup membujang..boring dah..Agaknya la berapa belanja kahwin aku nanti? Tengah kumpul duit lagi ni haha..Entah bila aku nak kahwin pun aku tak pasti. Calon? Adela (ade ke tak?) ..hehe.. Tapi yang pasti calon tu memang bertuah kerana dia akan menjadi satu-satunya insan yang pernah aku cinta dan sayang seumur hidupku, “kekasih awal dan akhir” cam dalam lagu Jamal tu.. Insya Allah..

Lagu ini aku tujukan khas untuk kekasihku..dengar-dengarkanlah..

 

Kekasih Awal Dan Akhir

Malam menanti siang
Siang menanti malam
Bagai berkurun lamanya
Masa memisahkan kita
Hingga terlupa
Pada paras rupa
Malam mencari mimpi
Siang mencari erti
Tersingkap seribu makna
Terucap seribu kata
Terlepaslah... rahsia

Sekian lama terpisah
Akhirnya bertemu
Mengenang dosa
Mengenang rindu
Dan ternyatalah
Cintaku yang satu...


Kau kekasih awal dan akhir
Kau kekasih zahir dan batin
Setelah ku sedari
Cintamu yang abadi
Takku harap takku peduli
Walau bulan jatuh kebumi
Dan hadir bidadari
Tak kumimpikan lagi

Kerana kau lebih mengerti

Kerana kau lebih mengerti….

 

Entah bila aku akan dapat buat kad kawin yang seperti ini:

undangan

KAD KAHWIN SAHABATKU ZUAN..DAH KAHWIN MAC ARI TU..BAHAGIANYA :)

 

Kepada kawan-kawan jauh yang jemput aku tu, sori aa tak dapat datang sebab kesibukan kerja tak mengizinkan aku (bole terima ke alasan ni?) huhu~ Sekian celotehku untuk kali ini. Wassalam.

 

P/S: Oh kekasihku..hadirlah dikau walau dalam mimpi sekalipun..

9 loyar baik..:

hans said...

kenyang aku makan nasi

AnWaRnAiM said...

wah2...hu3

hans said...

jiwang juga kan ko
haha

Khairi said...

siapa yg bertuah tu.

Anyway, i prefer to say, mung yg bertuah dapat dia mat. ;p

Matt said...

korang semua, rasenya dah lebih2 jiwang ni..perlu kurangkan segera..huhu

Alyssa Villamor said...

haha tak lama lagi matt lak yg wat walimatul urus n kena jemput ktrg ok! ;p

Matt said...

insya Allah aku jemput..takkan lupa kamu lyssa ;)

Tirana said...

Matt, jangan tunggu lama-lama....nanti lama-lama...dia diambil orang..hehehe..(teringat lagu lama)

Matt said...

best kan lagu tu kak :)
tu la kak, kita hanya mampu merancang, Allah yg menentukan jua..

Reviewed by :

Photobucket
Related Posts with Thumbnails

I'm a translator!

About Me

My photo
a lonely 'cat' on a mystical adventure... wanna join me? add my YM: tidus_x81

Make urself comfortable, okay (^_^)


ShoutMix chat widget

My Mailbox..

Tetamu Aktif (^_^)

My Fanclub (^_^)

IPv4 Statistics

Blog-GempaQ