Aktivis LL4G Malaysia Selamat

Salam semua. Alhamdulillah syukur, 12 orang rakyat Malaysia yang berada dalam kapal Mavi Marmara untuk misi Lifeline 4 Gaza (LL4G) berada dalam keadaan selamat dan tidak mengalami sebarang kecederaan, menurut kenyataan Wisma Putra melalui Menteri Luar Malaysia, Datuk Seri Anifah Aman.

Ketika pertama kali mendengar berita ni di radio, aku sangat terkejut dan perasaan geram dan benci terhadap rejim zionis yang terkutuk itu semakin meluap-luap. Memang mereka tidak berperikemanusiaan menceroboh dan sanggup melakukan pembunuhan terhadap para aktivis yang seikhlas hati menyampaikan bantuan untuk orang Palestin yang amat memerlukan.

konvoi-diserang1-300x240 Antara wajah-wajah mereka yang kejam!!!!

Dalam serangan tersebut, seramai 20 orang maut!! dan ramai lagi yang cedera. Alhamduliilah rakyat Malaysia semuanya selamat. Namun begitu, kematian warganegara yang lain sudah tentu mendatangkan kemarahan yang amat sangat kepada negara masing-masing.

Apa yang menambahkan lagi kebencian ialah kenyataan Netanyahu yang mempertahankan tindakan tentera-tenteranya. Dia cakap “pasukan Israel melepaskan tembakan yang dibenarkan untuk membela diri” APA?? membela diri?? ooh please….siapa yang cari pasal dulu OK!! Diorang pakai senjata api..aktivis tu pakai apa la sangat!!! Tapi diorang bukan paham pun sebab diorang memang diajar macam tu…

 

Berikut adalah footage semasa kejadian tersebut:

 

*Thanks Dahlia for highlighting this video :)

OK, apa-apa pun, mari kita doakan semoga para aktivis ini selamat dan terhindar dari kekejaman rejim Zionis yang kejam ini.

 

Source: http://haluanpalestin.haluan.org.my/

 

P/S: Kita risaukan rakyat kita yang 12 orang tu, tapi rakyat Palestin dah entah berapa ramai yang terkorban sebab penindasan oleh kekejaman rejim Zionis. Sama-sama kita renungkan..

4 loyar baik..:

nabilah_2908 said...

mereka mmg kejam...haih...tk tau nk cakap apa...kesian pada mereka2 yg dh terkorban...

hanya mampu berdoa agar mereka yg lain selamat...

jom ke APA KATA HATI pulak,
KOMEN OH KOMEN

Matt said...

itulah kesian pada mereka,kita patut bersyukur dpt hidup di negara yang boleh dikatakan aman ni, tapi agak ramai yg tak bersyukur dan gejalan sosial terus menjadi barah dlm masyarakat kita ni, haih..

Alyssa Villamor said...

alhamdulillah sbb masih ada yg terselamat,
yg kte mampu lakukan skrg hnyalah berdoa supaya mereka dpt pulang ke rumah dgn slmat kn..

yahudi laknatullah !! huhu

Matt said...

alhamdulillah lyssa, kalo dengar citer dari diorg, mmg sebak mendengarnya..

Reviewed by :

Photobucket
Related Posts with Thumbnails

I'm a translator!

About Me

My photo
a lonely 'cat' on a mystical adventure... wanna join me? add my YM: tidus_x81

Make urself comfortable, okay (^_^)


ShoutMix chat widget

My Mailbox..

Tetamu Aktif (^_^)

My Fanclub (^_^)

IPv4 Statistics

Blog-GempaQ