Home Sweet Home (^_^)

Hi semua, 2 hari lepas aku balik kampung. Dah lama tak balik..

 

HOME SWEET HOME

OK, kat rumah aku. Ingat lagi tak pada kucingku si Miao yang handal panjat pokok kelapa tu? Kalau tak ingat, sila baca entri ni..Dah ada anak sekarang dia tu..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hari tu ada 4 ekor, skarang dah tinggal seekor. Kenapa?? 

Kisahnya agak sadis gak la..ari tu, 3 ekor anak dia yang lain tu dalam keadaan lemah tak bermaya..entah camne. maybe tak sanggup tengok anak dia terseksa, terus dimakannya anak-anak yang tak berdosa tu.. isk isk..maka tinggal la seekor yang gagah perkasa ni.

Nama dia Gegurl..hitam itu menawan hmm…

gegurl 

KISAH Keropok Cap KUDA LAUT

Kerinduan aku pada keropok lekor makcik aku semakin menjadi-jadi..so petang itu jugak aku pergi mendapatkannya..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kalau korang singgah Kuala Kemaman, jangan lupa beli keropok lekor kat sini..rasanye best dan original, banyak ikan, kurang sagu..tak seperti di sesetengah tempat, bila sejuk je dah liat cam plastik..sepertimana yg aku mention dlm entri ni..

Camne nak pegi sana? Senang je..Jalan terus ke hujung Kuala Kemaman, gerainya sebelum Kompleks LKIM, sebelah kiri jalan..Nama gerainya “Keropok Cap KUDA LAUT”..

 

@ABANG LONG’s HOUSE

Keropok tu plak aku bawak ke rumah abang long aku, makan kat sana.

WAH!! Baru 2 bulan tak balik, dah banyak perubahan pada rumah abang long. Dah hampir siap pon upgrade rumah dia..agak luas gak la..plus 3 bilik lagi..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA          

Eh ada kucing baru plak tu, Garfield nama dia, comel kan? Ada 6 ekor anak yang kiut-miut (^_^)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tapi mana si TOM nih, aku rindu sama kamu, sob sob.. (T_T) Beliau telah melarikan diri dari rumah, maybe jeles dgn kehadiran si Garfield??

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kenangan bersama TOM yang sedang melayan BLUES :P

 

OK, lupakan beliau buat sementara..

 

MEMORY vs PAST THOUGHT

Apa beza MEMORY dengan PAST THOUGHT? ada sapa leh jawab? sila jawab di comment box ok! sebenarnya aku nak kongsi dengan korang gambar mase kecik dulu..

whitecat

Comelnya budak tu huhuh…ni gambar masa umur 6 tahun..kat rumah lama..aku ni memang dari kecik lagi minat kucing. Kalo ada kucing kat mana-mana, mesti rasa nak panggil jek..Kucing putih tu aku dah lupa nama dia..

Bestnya balik kampung tapi tak best mana, 2 hari je, tak sempat nak buat ape sangat, kalo seminggu baru cukup kot..nanti lain kali aku curi peluang untuk balik lagi…

 

P/S: PS dibawa ke entri seterusnya huhuh..

 

*****

7 loyar baik..:

hans said...

cuti2 dengan kucing ker bro?
ekekeke

Matt said...

nmpk gayanya camtu le huhuh..

Zazachan said...

comelnye kucing2 ko...nk 1!hikhik

Matt said...

sumernya dah dicop oleh anak2 sedaraku haha :P

HaiDa HiDa said...

banyaknya kucing.. ni mmg peminat kucing la ni.. comellah yg nama garfield tu.. saya ske ngan nama garfield ni.. :).. teringat kat bantal garfield saya.. hehehe..

Alyssa Villamor said...

wahh..comelnye kucing itam tu, gegurl! nk 1 boley? hehe
nak gak kopok lekor! poslaju kan kat sini la, boleh?hehe

Matt said...

hida, mmg minat kucing dari kecik lg..garfield tu mmg comel tp ganas la, abih jari aku luka dicakarnya huhu..

lyssa, si gegurl tu dah ade tuan da..
dah blk melaka la, x leh la poskan kepok tu huhu..

Reviewed by :

Photobucket
Related Posts with Thumbnails

I'm a translator!

About Me

My photo
a lonely 'cat' on a mystical adventure... wanna join me? add my YM: tidus_x81

Make urself comfortable, okay (^_^)


ShoutMix chat widget

My Mailbox..

Tetamu Aktif (^_^)

My Fanclub (^_^)

IPv4 Statistics

Blog-GempaQ